Un motor poate fi clasificat in functie de configuratia sa. Putem gasi diferite tipuri de curele, precum cureaua de distributie principala, cureaua care antreneaza pompa de ulei sau cureaua de accesorii.

Curelele accesorii sau curelele auxiliare de transmisie au devenit din ce in ce mai relevante odata cu evolutia vehiculelor si posibilitatile lor actuale. De fapt, pe masura ce sistemele FEAD (Front End Auxiliary Drive) au devenit mai putin spatioase din punct de vedere fizic, importanta lor in ceea ce priveste propulsia a crescut si ea semnificativ, necesitand mai multa capacitate de putere cu mai putini cilindri si spatiu.

Intr-un astfel de context, rolul curelelor auxiliare a ajuns in prim-plan, evoluand considerabil de-a lungul anilor atat in ​​design, cat si in materiale. Unele schimbari care s-au reflectat in curele accesorii din ce in ce mai lungi si materiale mai rezistente. Astfel, au aparut mai multe tipuri de curele de transmisie utilizate pe diverse vehicule.

Care este principala diferenta dintre o curea de transmisie auxiliara si o curea de distributie?

Curelele de transmisie sunt dispozitive de transmisie a puterii care sunt capabile sa transfere puterea intre elemente precum arbori, scripete sau alte componente. Desi pot avea un aspect similar, ambele joaca doua roluri complet diferite.

Cureaua de distributie este utilizata pentru a  sincroniza rotatia arborelui cotit si a arborelui cu came,  astfel incat supapele motorului sa se deschida si sa se inchida la momentul precis pentru admisia si evacuarea fiecarui cilindru.

Pe de alta parte, cureaua de accesorii sau cureaua de transmisie auxiliara este cea care transmite miscarea scripetei arborelui cotit catre diferite componente ale vehiculului , cum ar fi alternatorul pentru a incarca bateria si pentru a alimenta sistemul electric atunci cand motorul este pornit sau servodirectia. Este atasat la arborele cotit si la arborele cu came prin mai multe scripete, in timp ce scripetele intinzatorului se sprijina pe exterior. La Lecoimpex poti gasi mai multe astfel de componente.

In timp ce cureaua de distributie are aproape intotdeauna o parte plina de crestaturi sau dinti (acestea se numesc dintate sau sincronizate din acest motiv), cureaua de transmisie auxiliara de obicei nu are crestaturi, ci caneluri longitudinale paralele si este de obicei ceva mai ingusta si mai subtire decat prima .

Tipuri de curele de transmisie si aplicarea acestora

Curelele de transmisie sunt in general realizate din cauciuc si pot fi clasificate in diferite tipuri in functie de aplicatia lor.

Sistemul de antrenare auxiliar transmite puterea de la un scripete de antrenare catre accesorii. Exista designul clasic cu curele multiple care antreneaza diferite accesorii, cum ar fi alternatorul si pompa de servodirectie. Desi este obisnuit sa gasesti si sisteme cu centura serpentina capabila sa conduca toate accesoriile de la sine. Este adevarat ca la unele motoare poti gasi curele dintate sau sincronizate precum curelele de distributie care antreneaza un accesoriu, in general cele mai comune doua tipuri de curele de transmisie auxiliara sunt urmatoarele:

Cureaua trapezoidala

Cureaua trapezoidale, in forma de trapez isoscel in sectiune transversala, este responsabila pentru antrenarea asa-numitelor accesorii secundare sau auxiliare. Cu ani in urma, acest sistem activa elemente precum generatorul electric si pompa de apa , dar acum s-au adaugat altele, precum pompa de servodirectie sau compresorul de aer conditionat.